סגנונות קעקועים

תחום אמנות הקעקועים משתנה ומתפתח כל הזמן, וישנם הרבה סגנונות שונים כך שכל אחד יוכל למצוא את העיצוב האישי המתאים לו ביותר. בין אם אתם חובבי ריאליזם, מעוניינים בקעקוע בסגנון יפני או אתם בכלל הטיפוס האבסטרקטי, אנחנו כאן כדי לעזור לכם לעשות סדר ולהכיר קצת יותר טוב כמה מהסגנונות הבולטים ביותר כיום.

 

אולד סקול (traditional)

סגנון זה נחשב לסגנון מערבי אמריקני מסורתי. הוא מאופיין בקווי מסגרת שחורים עבים ומשתמשים בו בפלטת צבעים בסיסית מאוד – צהוב, אדום, ירוק, כחול וכמובן, שחור.

בעבר, האנשים היחידים שהיו עושים קעקועים היו מלחים. זו הסיבה העיקרית שסגנון זה מורכב בעיקר ממוטיבים ימיים: עוגנים, מפרשים, בנות ים, כוכבי ים, סירות, אך גם: פגיון, סנוניות, קוביות משחק, ונשים יפות (מלחים שהיו יוצאים לים היו מקעקעים את דיוקני נשותיהם על גופם כדי לזכור אותן בהפלגותיהם הארוכות). אמונות תפלות של מלחים ייחסו לקעקועים תכונות של הגנה אל מול הסכנות של הים.

לדוגמאות של קעקועים בסגנון אולד סקול >>

 

ניו סקול

סגנון זה שונה לחלוטין ממראה האולד סקול, למרות שמם הדומה.

הדבר הבולט ביותר בקעקועי ניו סקול זה השימוש בצבעים עזים, דבר שהתאפשר תודות לטכנולוגיה שפתחה לאמנים פתח לשימוש כמעט בלתי מוגבל בצבעים.
אין דרך אחת להגדיר את סגנון הניו סקול, אבל כשתראו אחד בהחלט תזהו אותו. אמנם לקעקועים אלו אין מוטיבים מוגדרים, אך הם מתאפיינים בצבעים עזים ומגוונים (בניגוד לאולד סקול שפלטת הצבעים שלו בסיסית), תלת מימדיות, קווי המתאר מודגשים כמו בגרפיטי, ויש שימוש בקריקטורות ואף בדמויות מעוררות אימה כגון זומבים (שמוצגים בצורה אנימטורית). זה לא אומר שלא ניתן למצוא מוטיבים “אולד סקולים” הם פשוט יראו שונה לחלוטין.
מה שיפה בקעקועי ניו סקול זה שהם לא עוקבים אחרי חוקים מוגדרים, הם יכולים להיות אבסטרקטים, עם עיצובים מוטרפים ולקחת את השימוש בצבע עד לקצה.

אז אם אתם מתחברים לסגנון זה, הנה כמה רעיונות לקעקועי ניו סקול >>

קעקוע ניו סקול

 

ריאליסטי

הסגנון הריאליסטי הוא הפשוט ביותר להסבר. כשמו כן הוא – הצגה ריאליסטית של המציאות. בין אם זה פורטרט של אדם אהוב או ציור מדוייק של סצנה מהטבע.

אז אם אתם רוצים להתחדש בקעקוע ריאליסטי, או לקבל רעיונות לקעקועים ריאליסטים, לחצו כאן לראות דוגמאות >>

 

111___59534101172ee.jpg

 

קעקועים גיאומטרים

קעקועים גיאומטרים מאופיינים בסימטריה והרמוניה. אנשים שבוחרים קעקועים אלה הם אנשים שרואים בהם משמעות סמלית. צורות שונות מייצגות אלמנטים שונים בטבע. לדוגמא, ארבעת יסודות החיים -אדמה, רוח אש ומים מיוצגות (בין היתר) ע”י משולשים דו מימדים וקעקוע שלהם מסמל את החיבור בין האדם לטבע.

מנדלות
מנדלות מהוות סמל דתי חשוב בהינדואיזם. הן מסמלות את היקום וכבר פרצו את גבולות הדת והתרבות והפכו להיות קעקוע גיאומטרי מאוד פופולרי.

אורובורוס
האורובורוס הוא סמל עגול המדמה נחש או דרקון בולע את זנבו דבר המסמל את מעגל החיים האינסופי, את הבריאה וההרס, את החיים והמוות.

בין תתי הסוגים של הקעקועים הגיאומטרים ניתן למצוא גם קעקועי חיות גיאומטרים. הינשוף לדוגמא, מאוד פופולרי אך לא רק, ניתן למצוא גם חיות אחרות שפורקו לצורות גיאומטריות והפכו ע”י כך למשהו מיוחד ושונה.

לדוגמאות נוספות לקעקועים גיאומטרים >>

 

108___58c98abaf41f2.jpg

 

טרייבל

עולם הקעקועים השבטיים הוא עשיר ומגוון באופן מיוחד. בין אם כסמל למעמד חברתי, כקמע, או כציון של אירועים מיוחדים

בחייהם של בני השבט, שבטים רבים השתמשו בעיטורי הגוף בחלק מהמנהגים שלהם, ולכן קעקועים אלו הם מלאי משמעות. בקעקועים אלו משתמשים (כמעט תמיד) בצבע השחור והם מאופיינים בתבניות גיאומטריות מורכבות.

קעקוע מאורי (moko)
הקעקועים המאוריים  נחשבים לתת קטגוריה של קעקועי הטרייבל ומיוחסים לשבטים הפולינזים הקדומים של ניו זילנד.
קצת (ממש קצת) הסטוריה:
מאחר ואנשי שבט המאורי ראו בראש את האיבר הקדוש  ביותר בגוף, הקעקוע הפופולרי ביותר היה קעקוע הפנים. קעקוע זה היה מורכב מצורות מעוגלות ותבניות דמויות ספירלה. אך לא רק קעקועי פנים היו נהוגים אצל המאורים. אזורים אחרים בגוף כמו הגב, הישבן והרגליים אצל גברים וזרועות, צוואר וירכיים אצל נשים, גם זכו לעיטורים משלהם. תהליך הקעקוע החל לרוב בגיל ההתבגרות.
כיום
החברה המודרנית אימצה את יצירות הגוף המרתקות הללו ובין אם הקעקועים נעשים על הזרועות, על החזה, על הגב או הרגליים, יצירות שבטיות אלו תמיד מושכות, מסקרנות ומעוררות עניין רב.

אז אם תרצו לקבל רעיונות לקעקוע טרייבל, הכנסו לגלריה שלנו >>

96___594bb57aa7466.jpg

 

יפנים (אירזומי)

לפי היפנים, לכל קעקוע יש משמעות וכוונה והוא לרוב מצביע על מעמד חברתי.

קעקועים יפנים הם מרתקים, אחרי הכל, מי יכול לעמוד בפני מוטיב הדרקון, דג הקוי הצבעוני או קעקוע קאנג’י?
דבר שמייחד קעקועים יפנים זה השילוב של מספר מוטיבים בעיצוב והיכולת להשתמש בצבעים שונים המשתלבים יפה ביחד. יש מספר מוטיבים עיקריים המיוחסים לקעקועים היפנים:
הדרקון
היצור האגדי נתפס כסמל לעושר, כוח ותעוזה. הדרקונים נחשבים לכוח הרסני ונתפסים כשומרים ומגנים. הדרקון הוא יצור מרשים. עם כנפיו הרחבות ולועו יורק האש הוא יכול להעלים אויבים בשניות. קעקוע דרקון יכול להיות צבעוני, מיסטי ומלא השראה.
דג קוי
דג נוי זה, נחשב למבשר טובות ומביא מזל.
קנג’י
צורת כתיבה יפנית. בין אם מדובר באותיות בלבד או קעקוע השזור בפרחים ועלים, הוא יכול להיות קעקוע נהדר ומלא משמעות.
גל
גלים הם כח טבע בעל עוצמה רבה וכח הרסני. לא פעם גלים כאלו היכו בחופיה של יפן והשאירו אחריהם הרס רב. אך למרות ההרס הרב שהם יצרו, היפנים הצליחו כל פעם מחדש לקום מההריסות ולחזור להיות חברה משגשגת. קעקוע גל לא רק יראה את כוחו של הטבע אבל יכול גם להתייחס לכוח שיש בך להתגבר על משברים, לשרוד ולצמוח מהם.

97___596f1e269bd68.jpg

 

טראש פולקה

זהו סגנון שהחל ב “בואנה ויסטה טאטו קלאב” בוורצבורג גרמניה ע”י סימון פיאף ווולקו מרשקי.

סגנון זה משלב תמונות ריאליסטיות עם מריחות, כתמים ותחושת תנועתיות המשווה ליצירה הרגשה כאוטית וחסרת סדר. לעיתים משולבות ביצירה מילים.
קעקועי טראש פולקה נעשים רק בדיו אדומה או שחורה.
לדברי וולקו, הסגנון הזה הוא “שילוב של ריאליזם וטראש, הטבעי והאבסטרקטי, טכנולוגיה ואנושיות, עבר, הווה ועתיד, ניגודים המאולצים להתאחד בריקוד יצירתי לכדי הרמוניה וקצב המסונכרנים עם הגוף”.

לדוגמאות נוספות לקעקועים בסגנון טראש פולקה >>

12987022_602225226600475_8674260372892541349_n

 

ביו מכני

קעקועים המשלבים אדם עם מכונה. הטכניקה נותנת הרגשה תלת מימדית של עור פתוח שדרכו אפשר לראות מה קורה בתוך הגוף, כאשר ברוב המקרים האנטומיה הפנימית מוחלפת או נטמעת באלמנטים מכנים כמו לוחות מתכת, ברגים, בוכנות וכדומה.

ההשראה לעיצובים אלו הגיעה מהאמן הסוריאליסטי השוודי H.R.Giger שיצר כמה מהדמויות הבדיוניות בסרט המדע הבדיוני Alien.

לדוגקעקוע שרוול ביו מכאני מדהיםמאות נוספות הכנסו לגלרית קעקועים ביו מכנים >>

 

 

קעקועי שחור/אפור Black & grey

קעקועים בסגנון שחור ואפור, כלומר שאינם צבעוניים, נחשבים לפופולריים במיוחד.
השימוש בדיו שחורה כדי ליצור את הגוונים הכהים יותר ודילולה על מנת להגיע לגווני אפור שונים מאפשרים משחקים של אור וצל, גוונים כהים ובהירים ותחושה ריאליסטית תלת מימדית.
יש אין סוף לעיצובים ודוגמאות שניתן לעשות בשחור ואפור.

לדוגמאות נוספות לקעקועי שחור/אפור >>
34___5742a03ee49b1.jpg

אהבתם את הכתבה? שתפו!

כתבות נוספות

INKME VIP

הצטרפו עכשיו למועדון החברים של INKME ומדברים קעקועים

הטבות והפתעות מיוחדות לזמן מוגבל!

מעוניינים לעשות קעקוע?
מלאו את הטופס ונדאג שיחזרו אליכם בהקדם!
Maximum file size: 7 MB