קעקועים פולינזיים

משמעות המילה tattoo בטהיטי שבפולינזיה (ta tatu), היא לסמן וגם זה הרעש שנשמע בזמן ביצוע הקעקוע.

המסורת של ביצוע כתובות קעקוע בפולנזיה, כמו שהייתה לפני בואם של האירופיים לדרום האוקיינוס השקט, הייתה האמנותית ביותר בעולם העתיק.
האיים פולינזיים (פולי=הרבה, נזיה=איים), זו היא קבוצת איים גדולה הממוקמים באוקיאנוס השקט, במשולש שאת קודקוד הראש שלו מהווים איי הוואי, את קודקוד הבסיס השמאלי ניוזילנד, ואת קודקוד הבסיס הימני איי הפסחא.
קעקועים פולינזים כוללים בתוכם הרבה סגנונות כגון סמואה, מרכיז,  קעקועי מאורי, טונגה, פיג’אני ועוד…
הסגנונות הללו עם השנים עברו מודרניזציה על ידיי מערביים, בהשראה פולנזית, בוריאציות שונות שמשלבות מוטיבים מאיים שונים. כול האלמנטים בקעקועים טהייטים מבוססים על 4 אלמנטים אוקיאנוס, יבשה, רוח, ואש.
הקעקועים היו מסמנים שייכות לשבט, בגרות, שייכות למשפחה, קבוצות לוחמים, למזל, הגנה, שמירה, מעמדות בתוך השבט…
בעבר הקעקועים הפולינזיים בוצעו בשיטה מסורתית של tapping: המחטים בדרך כלל היו מסרקים של שלושה עד עשרים מחטים אשר היו מגופים של עצמות, צדפות או שיניי כריש, ונדרשו לפחות שתי אמנים לביצוע הקעקוע בשיטה זו.
היום ישנם מקעקעים אשר עדיין מבצעים את הקעקוע בשיטת ה tapping אבל רוב המקעקעים עובדים כבר עם מכונות חדישות ומתקדמות.
בארץ, סגנון הקעקועים הפולינזיים מבוצע כבר שנים רבות על ידי מקעקעים רבים שמבצעים קעקועים באזור המרכז או בשאר אזורי הארץ, ללא הבנה של משמעות הסימנים, אלא בהעתקת סקיצות שמפורסמות ברחבי הרשת או באלבומי קעקועים שונים. סגנון הקעקועים הפולינזיים דורשת מקצועיות רבה ודיוק מכיון שרובן מבוצעים בדיו שחור ומקועקעים על שטח עור נרחב.
בשנים האחרונות, “הרים את הכפפה”, המקעקע לירן רסקין מסטודיו raskinstyle – קעקועים בתל אביב. לירן, מקעקע ותיק ומנוסה, חקר את תחום הקעקועים הפולינזיים והקעקועים השבטיים בכלל וכיום הוא מבצע קעקועים בסגנון הזה ברמה הגבוהה ביותר בארץ. לירן מבין את הסימנים השונים שבעיצובי הקעקועים הפולינזיים ולכן יודע גם, לעצב קעקועים פולינזיים עם משמעות לפי בקשת הלקוח, בעיצוב איש וחד פעמי.
אז עם אתם מחפשים קעקוע מיוחדים, קעקועים עם משמעות, חפשו קעקועים פולינזיים וצרו קשר עם לירו רסקין – raskinstyle.

אהבתם את הכתבה? שתפו!

כתבות נוספות

INKME VIP

הצטרפו עכשיו למועדון החברים של INKME ומדברים קעקועים

הטבות והפתעות מיוחדות לזמן מוגבל!

מעוניינים לעשות קעקוע?
מלאו את הטופס ונדאג שיחזרו אליכם בהקדם!
Maximum file size: 7 MB