מאיזה גיל אפשר לעשות קעקוע?

הרבה פעמים שואלים אותי מאיזה גיל אפשר לעשות קעקוע. האמת היא שהתשובה מורכבת. לכל אחד מאיתנו יש את גילו החוקי, אבל גם את גילו הפיזיולוגי. ולמה זה חשוב? כי לפי הגיל הפיזולוגי, אם נתקעקע בגיל מאוד צעיר, לכשנגדל הקעקוע ייפגע. ואם נבחר קעקוע מדוייק או סימטרי, הוא עשוי להפגם אף יותר. לכן, מומלץ מאוד להמתין עם הקעקועים עד לגיל שבו מתקרבים לגיל הבגרות הפיזיולוגית. כך נמנע מפגיעה בקעקוע.

16

 

אז מהו בכל זאת הגיל החוקי לעשיית קעקוע? בעולם זה מאוד משתנה. באירופה, במדינות כמו אוסטריה וצרפת, מותר להתקעקע מגיל 16 באישור ההורים, והחל מגיל 18 ללא אישור. ואילו בארצות הברית, יש פערים גדולים בין המדינות השונות. לדוגמא, בנאבדה אסור לחלוטין לבצע קעקועים מתחת לגיל 14. לעומת זאת במיזורי מותר בכל גיל באישור ההורים. אבל במקומות כמו ניו-יורק, אלסקה וקליפורניה, אסור לקעקע מתחת לגיל 18. ומי שעובר על החוק צפוי לעונש מאסר.

אז מה קורה כאן?

ובכן, בארצנו לפי תיקון 19 משנת 2002 לחוק רישוי עסקים תשכ”ח-1968 נאמר: “אסור לעסק שהוא כולו או חלקו מקום לעשיית כתובות קעקע לעשות כתובת על גופו של מי שטרם מלאו לו 16 שנים. יחד עם זאת, מותר לעשות כתובת קעקע בכל גיל כל עוד הדבר מתבצע בהסכמת אחד ההורים”.

 

cover

 

אבל לפני שאתם בני ה-16 קופצים מהכיסא שלכם בחדווה ורצים לחנות הקעקועים הקרובה, תנו לי לתת לכם כמה עצות לדרך. קודם כל, אל תנסו להגיע אל המקעקע עם אישור מזויף. לרוב הוא יגלה זאת, ולא יסכים לקעקע. ואם הוא אחד כזה שלא מקפיד על האישור המתאים, שימו לב! כי רוב הסיכויים שהוא לא מקפיד על דברים אחרים, כמו סטריליות. ואם כבר החלטתם לעשות קעקוע, תבחרו לכם אחד, ורצוי להתחיל באחד קטן, ובמקום שאפשר להסיר בעתיד, ואז תישנו עם ההחלטה לילה. כשתהיו בטוחים שזה מה שאתם רוצים, תתקעקעו.

אהבתם את הכתבה? שתפו!

כתבות נוספות

INKME VIP

הצטרפו עכשיו למועדון החברים של INKME ומדברים קעקועים

הטבות והפתעות מיוחדות לזמן מוגבל!

מעוניינים לעשות קעקוע?
מלאו את הטופס ונדאג שיחזרו אליכם בהקדם!
Maximum file size: 7 MB