קעקועים בסגנון ראליסטי 2020 – היפר ראליזם וראליזם מיניאטורי ומה שיבינהם

כמו רוב סגנונות הקעקועים גם סגנון הקעקועים הראליסטי הפופולרי שואב את רעיונותיו ואת את הטכניקות שלו מעולם הציור.

בציור ובאומנות בכלל, הסגנון הראליסטי, הוא ממש זרם אומנתי שמתבסס על הצגת החיים כפי שהם. הראליזם צמח אי שם במאה ה19 כזרם אומנתי בעל אופי חברתי וביקורתי. בו בחרו האומנים בתחום להציג את המעמדות הנמוכים בחברה כהתרסה למול המעמד השליט – האדונים והרוזנים.

מקורו של השם ראליזם, הגיע כביקורת על אחד מחלוצי הזרם, האמן הצרפתי גוסטב קורבה, שהעורכים האמנותיים שלו דחו את יצירותיו בטענה שהם ראליסטים מידי. כפי שקרה לא פעם באומנות, כינוי הגנאי הפך לתואר חיובי על ידי האמן שאימץ אותו.

סיבה נוספת, להתפתחות הראליזם, היא בין השאר, המצאת הצילום אשר בו ניתן לתפוס רגע מסוים בחיים האמיתיים. בניגוד לסגנון הרומנטי והקלאסי שהבליטו את הפנטזיה, ואת היופי, הסגנון הראליסטי, ממש כמו בצילום של תמונה, חיפש את הרגע האמיתי, את התיעוד המדויק של המציאות, גם אם היא לא יפה.

מכאן, לקעקועים. גם בתחום הקעקועים, שנשען ברובו על סגנונות הציור השונים, תפס סגנון הקעקועים הראליסטי מקום מרכזי ובולט. היכולת להעביר ציור ראליסטי או תמונה מצולמת לקעקוע בעור באופן מדויק ואמיתי, הפכה למשאת נפשם של אמני קעקועים רבים. אמני קעקועים ראליסטים, נחשבים מובילים בתחום, היות ונדרשת מקצועיות רבה וטכניקה מעולה על מנת להגיע לתוצאות יפות של קעקוע ראליסטי, כזה שגם נשאר יפה לאורך שנים. גם מכיון אוהדי הקעקועים ישנה פופולריות רבה לקעקועים הראליסטים ורבים מעוניינים בקעקועים עם רמת הדיוק הנדרשת מהסגנון.

בשנים האחרונות, עם התפתחות עולם הקעקועים ואמני הקעקועים, נוצרו שני תתי סגנונות, לסגנון הראליסטי –  היפר בראליזם ומיני ראליזם.

סגנון הקעקועים ההיפר – ראליזם בתל אביב , גם הוא לקוח מתחום הציור, מנסה להגיע לרמת דיוק כמו בצילום. אמני הקעקועים ההיפר ראליסטים משתמשים בטכניקות ואלמנטים כגון צבעים חיים, הצללה, אפקטים תלת ממדים כדי לשוות לקעקועים שלהם מימד כמה שיותר מציאותי. כאשר מתסכלים על קעקוע היפר ראליסטי קשה לדעת ממבט ראשון, אם מדובר בקעקוע או בצילום או חפץ אמיתי.

סגנון הקעקועים הראליזם המיניאטורי, מתמקד באמני קעקועים אשר ניחנים ביכולים להעתיק תמונה או חפץ בדיוק רב תוך שמירה על ממדים קטנים ביחס למציאות וביחס לגודל ומיקום הקעקוע. הקעקוע מתבצע במחטים קטנות ועדינות או בטכניקה הנקרא “סינגל נידל” – בה משתמש המקעקע במחט יחידה ביצירת הקעקוע המאפשרת לו הגעה לפרטים קטנים ומדויקים. הסגנון המיני – ראליסטי תפס תאוצה רבה בתקופה האחרונה והפופולריות שלנו בקרב מתקעקעים רבה ביותר. אומני קעקועים

רבים מבקשים להתמקצע בסגנון, אך הוא שמור ליחידי סגולה כישרוניים ומקצועיים במיוחד.

לסיכום, סגנון הקעקועים הראליסטי, הדורש מקצועיות וטכניקה מעולה אצל אמני הקעקועים, הפך לאהוב אוהדי הקעקועים ולסגנון המוביל בתחום.
אתר אינקמי ממליץ לכם על מיטב אמני הקעקועים המתמחים בסגנונות הקעקועים הראליסטים, ההיפר ראליסטים והראליזם המיניאטורי.

אהבתם את הכתבה? שתפו!

כתבות נוספות

INKME VIP

הצטרפו עכשיו למועדון החברים של INKME ומדברים קעקועים

הטבות והפתעות מיוחדות לזמן מוגבל!

מעוניינים לעשות קעקוע?
מלאו את הטופס ונדאג שיחזרו אליכם בהקדם!
Maximum file size: 7 MB