האם קעקוע משפיע על הדימוי העצמי של המתקעקע?

אנחנו שמחים לבשר לכל קהילת אוהבי הקעקועים שההשפעות של קעקועים על אנשים כבר נחקרות במיטב מכוני המחקר בעולם.

קעקועים אינם תופעת שוליים חולפת, או אומנות גוף של שבטים עתיקים ונידחים, אלא תופעה מתרחבת אשר נהיית פופולארית יותר ויותר בכל העולם.

השפעותיה על האנושות גם מבחינה נפשית, גם מבחינה חברתית וגם מבחינה אומנותית מטביעות חותם ברור שמעסיק את חוקרי מדעי החברה והאומנות.

אז בדקנו לכם, במחקרים רלוונטיים בנושא, האם יש לקעקוע השפעה על הדימוי העצמי של המתקעקע? בכן, התשובה היא כן! בהחלט לקעקוע יש השפעה על הדימוי העצמי של המתקעקע. ברור. איך לא?!

מהי ההשפעה של קעקוע על הדימוי העצמי של האדם?  זה עניין מורכב ואינדיווידואלי שיכול להיות תלוי בגורמים שונים, כמו אישיותו של הפרט, המוטיבציה לביצוע הקעקוע, ההקשר החברתי בו מתקבל הקעקוע וכמובן, התוצאה הסופית של ביצוע הקעקוע

השפעה חיובית על הדימוי העצמי

עבור אנשים מסוימים, קעקוע יכול להיות חוויה חיובית שמשפרת את הדימוי העצמי שלהם על ידי מתן תחושה של ייחודיות ואינדיבידואליות. הקעקוע עשוי לסמל משהו משמעותי לאדם ועשוי לשמש מקור השראה או מוטיבציה. בנוסף, קבלת מחמאות או הערצה מאחרים על הקעקוע שלהם עשויה גם להגביר את ההערכה העצמית ואת תחושת הערך העצמי שלהם.
או בניסוח היותר פשוט של כל זה – קעקועים עושים אותנו מאושרים.

השפעה שלילית על הדימוי העצמי

עם זאת, עבור אנשים אחרים, לקעקוע עשויה להיות השפעה הפוכה, ולגרום להם להרגיש יותר מודעים לעצמם או לגרום לחוסר ביטחון לגבי המראה שלהם. זה יכול להיות נכון במיוחד אם הם חווים תגובות שליליות או ביקורת מאחרים על הקעקוע שלהם או אם הם מתחרטים על הקעקוע מאוחר יותר. כמובן שכאן גם מגיעה ההשפעה של הסביבה בה אנו חיים על התגובה לביצוע קעקוע. ישנן קהילות ומגזרים באוכלוסייה בה קעקוע אינו מקובל ואף אסור. הוא נחשב לפגיעה קשה והשחטת הגוף. לכן, אם אדם חי בכזו סביבה הוא עשוי לקבל תגובה שלילית ביותר על קעקוע ולחוות פגיעה בדימוי העצמי.

השפעת התוצאה הסופית של הקעקוע על הדימוי העצמי

עניין נוסף, שחשוב להרחיב עליו בהקשר השפעת קעקוע על הדימוי העצמי של אדם, הוא – התוצאה הסופית של הקעקוע. נושא כאוב במיוחד שעשוי בהחלט להשפיע על הדימוי העצמי שלנו.

קעקוע הוא שינוי קבוע במראה האדם, ואם הקעקוע לא יוצא כמצופה או אם האדם אינו מרוצה מאיכות העבודה, זה יכול להוביל לתחושות של אכזבה, חרטה או אפילו מבוכה. זה יכול להשפיע על הביטחון העצמי וההערכה העצמית של האדם, במיוחד אם הקעקוע נמצא במקום גלוי.

בנוסף, לקעקוע גרוע יכולות להיות גם השלכות חברתיות ומקצועיות. זה עשוי להשפיע על האופן שבו האדם נתפס על ידי אחרים, ועלול להגביל הזדמנויות או ליצור אתגרים במסגרות חברתיות או מקצועיות.

לכן, חשוב לבחון היטב, טרם ביצוע הקעקוע, את העיצוב, המיקום והבחירה של האמן, כדי למזער את הסיכון לקעקוע שלא יצא כפי שציפיתם. אם אינכם מרוצים מהקעקוע, ייתכן שניתן יהיה לכסות אותו בקעקוע קאבר, או להסירו בלייזר להסרת קעקועים במכונים מורשים, אך האפשרויות הללו לא תמיד אפשריות בטווח הקרוב או בכלל לא.

לסיכום, ההשפעה של קעקוע על הדימוי העצמי של אדם היא חוויה סובייקטיבית ויכולה להשתנות מאוד מאדם לאדם. אך היא בהחלט קיימת. ולכן כדאי לפני ביצוע קעקוע לוודא את מכלול הגורמים על מנת שהקעקוע יהווה חוויה חיובית ומעצימה וישפר את הביטחון העצמי שלכם.

אנו ממליצים לכם להתייעץ עם מומחי קהילת מדברים קעקועים בפייסבוק. לחצו על הקישור כדי לבקר בקבוצה: מדברים קעקועים
בנוסף, צוות האתר ממליץ לכם להתרשם ממכוני קעקועים מומלצים באתר אינקמי – פורטל הקעקועים והפירסינג בישראל. לחצו על הקישור להיכנס לאתר: אינקמי

לכל שאלה או ייעוץ בנושא קעקועים, אתם מוזמנים לפנות לצוות אינקמי – מדברים קעקועים:
בוואצאפ: http://bit.ly/2ZeaFv1
או בטלפון: 072-3384028

אהבתם את הכתבה? שתפו!

כתבות נוספות

INKME VIP

הצטרפו עכשיו למועדון החברים של INKME ומדברים קעקועים

הטבות והפתעות מיוחדות לזמן מוגבל!

מעוניינים לעשות קעקוע?
מלאו את הטופס ונדאג שיחזרו אליכם בהקדם!
Maximum file size: 7 MB