כיסוי צלקת בקעקוע – ריפוי לגוף ולנפש

לא מעט אנשים סוחבים איתם צלקות גם בנפש וגם כאלו גלויות על העור. הצלקות על העור מופיעות מפציעה או פגיעה כלשהי, ניתוח או פגם מולד. לעולם לא נוכל לרפא ולהעלים צלקות. אך את עלו הנראות על העור, נוכל לקשט ולהסתיר בקעקוע יפה. צוות אתר אינקמי חקר עבורכם את התחום ומביא לכם את המידע כיצד לעשות זאת נכון ולמה לשים לב לפני שמכסים קעקוע בצלקת.

מהי צלקת?

צלקת נוצרת בעור מפגיעה בשכבת העור השנייה – שכבת הדרמיס. ולעיתים הפציעה מגיעה לשכבה השלישית של העור – “היפודרמיס”, וגם עוברת אותה. הגוף שלנו נלחם כדי לתקן את הפגיעה ומייצר על אזור הפגיעה חומר הנקרא – קולגן. הרקמה החדשה שנוצרת אינה זהה לרקמת עור תקינה ולכן היא בולטת והצבע שלה שונה.

לפני ואחרי. ביצוע של נאדיה מסטודיו Angry Wolf

כיסוי צלקות בקעקועים

אחד הפתרונות הטובים והיצרתים לכיסוי צלקות – זה קעקוע. הקעקוע מסתיר את הצלקת בתוך יצירה אומנותית יפה. הכיסוי הוא גם אסתטי וגם כיסוי נפשי. הצלקת שמזכירה את הכאב שהיה מכוסה ואינה ניראת עוד.

מה צריך לבדוק ולקחת בחשבון לפני שמכסים את הצלקת בקעקוע?

ראשית, צלקות הם תהליך ריפוי טבעי של הגוף לפגיעה בו. הצלקות משתנות בהתאם לתהליך הריפוי הטבעי של הגוף. זמן תהליך הריפוי של הצלקת שונה מאדם לאדם בהתאם לסוג העור, גודל הצלקת, סיבת הפגיעה בעור (חתך, כוויה, פצע ודומה) ועוד. לכן, לפני ביצוע הקעקוע יש לוודא שהעור החלים באופן מלא, כלומר, הצלקת סיימה את תהליך הריפוי שלה ולא תשתנה. רצוי לבדוק עם רופא עור מה מצב הצלקת שלכם.

בנוסף, יש לקחת בחשבון שהקעקוע שתרצו, יהיה גדול יותר מהצלקת לכיסוי אידיאלי. לכן יש לבחור סקיצה מתאימה בעזרת מקעקע המתמחה בקעקועי צלקות.

יש לבחור מקעקע בעל ניסיון וידע לקעקועים על רקמה צלקתית. אלו קעקועים מורכבים יותר. בקשו מהמקעקע לראות עבודות קודמות שלו על קעקועים. קעקוע על צלקת אינו ניתן להסרה בלייזר ולכן חשוב שהוא יהיה מושלם. קחו בחשבון, שלעיתים לצלקות רגישות גבוהה יותר לכאב.

ישנן סוגי צלקות שלא ניתן לכסותן בקעקוע – צלקות קלואידיות.
נשים המבקשות לכסות קעקוע של ניתוח קיסרי – חשוב שייקחו לתשומת ליבן הריונות נוספים בעתיד. שכן, לא כדאי שניתוח קיסרי נוסף בעתיד יהרוס את הקעקוע.

מיזם “אות הגבורה” בשיתוף קהילת אינקמי – מדברים קעקועים

כיסוי צלקות בקעקועים, הוכח כמסייע בתהליך הריפוי הנפשי של פצועי צה”ל. החיילים הסובלים מפוסט טראומה מוצאים נחמה רבה גם בתהליך הקעקוע עצמו וגם בתוצאה הסופית שמסתירה צלקת פיזית וטראומה נפשית.
מקעקעי קהילת אינקמי – מדברים קעקועים ממכונים בכל רחבי הארץ, הרימו את הכפפה ומעניקים לנכי צה”ל 50% הנחה על קעקועי כיסוי צלקות.
לפרטים נוספים, ייעוץ והכוונה, כנסו לכאן: אות הגבורה – כיסוי צלקות בקעקועים לנכי צה”ל

אהבתם את הכתבה? שתפו!

כתבות נוספות

INKME VIP

הצטרפו עכשיו למועדון החברים של INKME ומדברים קעקועים

הטבות והפתעות מיוחדות לזמן מוגבל!

מעוניינים לעשות קעקוע?
מלאו את הטופס ונדאג שיחזרו אליכם בהקדם!
Maximum file size: 7 MB