שיזוף וקעקועים – זה הולך ביחד?

יש לכם קעקוע – חדש או ישן? האם מותר לכם להשתזף? קעקועים ושיזוף – הנה כמה דברים שחשוב שתדעו.

קעקוע הוא אמנות שנשארת איתנו לכל החיים,

התהליך מתחיל מהאמנ/ית המוכשר/ת שקעקע אתכם ביצירה המופלאה ולאחר מכן במהלך תקופת ההחלמה של הקעקוע ואחריה – האחריות היא שלכם.

חלק גדול מהחלמת הקעקועים תלויה במתקעקע עצמו ולכן חשוב לתת תשומת לב רבה להוראות הטיפול שקבלתם מהמקעקע/ת שלכם ולעקוב אחר ההוראות במהלך ההחלמה ואחריה.

צירפנו לכם גם כאן קישור:  לטיפול בקעקוע חדש

טיפול בקעקוע חדש

התחדשתם בקעקוע שתמיד חלמתם עליו? ברכותינו! עכשיו הגיע השלב החשוב ביותר שישפיע לטווח הארוך על הקעקוע החדש שלכם – טיפול מסור בקעקוע החדש במהלך תקופת החלמתו.

תקופת ההחלמה משתנה מאדם לאדם וצפויה לערוך בין שבועיים לחודש, תלוי בסוג העור.

במשך כל תקופת ההחלמה – 3 פעמים ביום – יש לשטוף במים פושרים וסבון את האזור, לייבש קלות, לוודא שהאזור המקועקע נקי וסטרילי ומיד למרוח אותו בשכבה דקה של משחת הטיפול. קיימות בשוק מספר משחות לטיפול בקעקוע חדש שהמומלצת ביותר מביניהן היא “דיפנול פלוס“.

במשך תקופה זו, מומלץ שלא להיחשף לשמש, לא לשהות בסאונה ולהימנע מטבילה במים מכל סוג (ים, בריכה, נחלים, ג’קוזי וכו’).

חשיפה לשמש לאחר ההחלמה

בתום תקופת ההחלמה מומלץ למרוח את הקעקוע בקרם הגנה בכל חשיפה לשמש, אפילו הקטנה ביותר וזה כדי לשמור על הקעקוע במצבו המקורי לאורך שנים ארוכות ולמנוע דהייה של הדיו מעורכם.

ההמלצה שלנו היא להשתמש בקרם הגנה SPF30  ומעלה.

בארצנו החמימה, החשיפה לקרני השמש היא לפעמים בלתי נמנעת, גם אם אתם לא משתמשים במכונות שיזוף או מבלים בים לעיתים תכופות – סביר להניח שאתם נחשפים לשמש יותר משנדמה לכם. גם אם החשיפה היא לא אינטנסיבית כמו בשיזוף מכוון היא קיימת ולכן חשוב לנקוט באמצעי ההגנה לשמירה מרבית על הקעקוע שלכם.

מכונות שיזוף

טרנד מיטות השיזוף תפס תאוצה רבה בשנים האחרונות, אנשים נוטים לחשוף את עורם במיטות אלו מבלי לדעת שהקרניים האולטרה סגולות שנמצאות בהן עלולות להיות חזקות יותר מקרני השמש.

כיום במכוני שיזוף רבים בארץ, בנוסף לקרם ההגנה המוכר לנו – מציעים תכשירים עם יכולת הגנה גבוהה המיוצרים במיוחד עבור שמירה על קעקועים אותם מומלץ למרוח לפני השימוש במיטות השיזוף.

לסיכום

תוכלו להמשיך לבלות בין קרני השמש ולקבל את השיזוף הטבעי שתמיד רציתם אך יש לעשות זאת בדרך נכונה ומבוקרת כדי לא לפגוע ביצירת האמנות הייחודית שלכם, חשוב מאוד לעשות את המיטב לשמור על הקעקוע ולנקוט באמצעי זהירות בעת חשיפה לשמש.

טיפול נכון והגנה מהשמש יועילו בשמירה על קעקוע במצב הטוב ביותר לאורך זמן.

אתר אינקמי – פורטל הקעקועים והפירסינג של ישראל ממליץ לכם… להיות חכמים בשמש!

אהבתם את הכתבה? שתפו!

כתבות נוספות

INKME VIP

הצטרפו עכשיו למועדון החברים של INKME ומדברים קעקועים

הטבות והפתעות מיוחדות לזמן מוגבל!

מעוניינים לעשות קעקוע?
מלאו את הטופס ונדאג שיחזרו אליכם בהקדם!
Maximum file size: 7 MB