קעקועים ומשקל

האם שינויים במשקל עשויים להשפיע על נראות הקעקוע שלנו?

לא מעט עולה השאלה, האם שינויים במשקל עשויים להשפיע על נראות הקעקוע שלנו?

כן, קעקועים יכולים להשתנות כאשר אתה מאבד או עולה במשקל. העור סביב הקעקוע יכול להימתח או להתכווץ, ולגרום לקעקוע להתעוות. אם אתה מאבד כמות משמעותית של משקל, העור סביב הקעקוע עלול להתכווץ, ולגרום לקעקוע להיראות קטן יותר. אם אתה עולה במשקל, העור סביב הקעקוע עלול להימתח, ולגרום לקעקוע להיראות גדול יותר ועלול להיות מטושטש או דהוי יותר.

קעקועים ומשקל
קעקועים ומשקל

עם זאת, המידה בה ישתנה קעקוע עם תנודות במשקל תלויה בגורמים שונים, כמו מיקום הקעקוע, גודל הקעקוע וכמות העלייה או הירידה במשקל. במקרים מסוימים, השינויים עשויים להיות מינימליים או בקושי מורגשים, בעוד שבמקרים אחרים, הם עשויים להיות משמעותיים יותר.

מניסיוננו, בדרך כלל לא רואים שינוי גדול. שינוי גדול בקעקוע או עיוות מתרחש כשאתה מעלה או יורד הרבה במשקל ולעור שלך אין זמן תגובה נורמלי. זה חייב להיות הפסד או רווח דרסטי בפרק זמן מאוד מאוד קצר. אנחנו מדברים על עלייה או ירידה של 50+ קילו בטווח של מספר חודשים בלבד, מה שקורה בדרך כלל רק עם ניתוח או הריון.

איך קעקועים משתנים עם ירידה במשקל ?

כשיורדים במשקל הגוף, בעצם העור מתכווץ. ירידה הדרגתית במשקל אינה משפיעה בדרך כלל על מראה העור. ירידה מהירה ודרסטית יותר במשקל עלולה לגרום לעור להיראות רפוי ומקומט, ולכן יראו זאת גם בקעקוע. ירידה במשקל פירושה הקטנת כמות השומן בגוף. בתהליך זה, לעור יש פחות שומן לכסות והוא יכול להיות רפוי ואפילו מקומט. העור שלך יכול להיות פחות אלסטי ואינו נצמד מיד למקומו.

איך קעקועים משתנים בעליה במשקל או עלייה במסת השריר?

כשעולים במשקל העור נמתח כדי לכסות יותר שטח פנים. לעיתים זה קורה בעלייה נורמאלית, כמו בהריון, או בהשמנה מסיבות אחרות. גם לעלייה במסת השריר, יש השפעה על האלסטיות של העור. השריר מתנפח ובולט יותר ועור שלנו נמתח כדי לכסות אותו באזורים מסוימים בגוף. לכן אנשים שמתאמנים ומפתחים שרירים בחדר הכושר יצפו למתיחה של העור. שוב, נזכיר שרוב השינויים בעור מתרחשים כאשר אתה עולה בכמות דרסטית במשקל או העלייה במשקל שלך מתרחשת מהר.  באותו אופן שבו קעקוע יזוז או ישתנה כשהעור משתנה לירידה במשקל, קעקוע הולך לזוז עם העור כאשר הוא נמתח לעלייה במשקל. כמובן, שנזכיר שוב שמדובר בשינויים דרסטיים ומהירים ובמיקום הקעקע. ישנם אזורים בגוף שמושפעים יותר משינויי המשקל ומסת השריר כגון: אזור הבטן, הירכיים, החלק העליון של הזרוע

האם כדאי לחכות עם ביצוע קעקוע במידה ויש שינויים מתוכננים במשקל?

בכנות, זה תלוי אך ורק בנו ולא באף אחד אחר. עם זאת חשוב לדעת שבאזורים מסוימים בגוף עלול הקעקוע להשתנות ולהתעות בעקבות שינויים במשקל או מסת השרירים בגוף. כך שהריון מתוכנן, ניתוחים קוסמטיים כאלו ואחרים, כניסה מתוכננת לתוכנית אימונים ותזונה. בכל המקרים האלו, כדאי לשקול את ביצוע הקעקוע לזמן בו העור שלך ישתנה פחות ויישאר זהה לאורך זמן. כמו כן, תלוי איפה רוצים למקם את הקעקוע. כפי שציינו יש אזורים “בעייתיים” יותר בגוף. ותלוי גם מה גודל הקעקוע. סביר להניח, שעל קעקוע קטן וללא הרבה פרטים, תהיה השפעה מינורית בשינויים בעור.

חשוב מאוד לציין! שהרבה פעמים קעקועים דווקא באזורים עסיסיים שמושפעים משינויי משקל, עוזרים לנו לדימוי העצמי ולאהבה עצמית גדולה יותר. קעקוע יפה על אזור בגוף שאנו פחות אוהבים ייתן לנו הרגשה טובה יותר, בדרך כלל. בטח למי שאוהב קעקועים. אז פשוט, לכו על זה.. ותהנו מאומנות גוף איכותית ומעלייה בדימוי העצמי שלכם.

אנו ממליצים לכם להתייעץ עם מומחי קהילת מדברים קעקועים בפייסבוק. לחצו על הקישור כדי לבקר בקבוצה: מדברים קעקועים
צוות אתר אינקמי ממליץ לכם להתרשם ממכוני קעקועים מומלצים באתר אינקמי – פורטל הקעקועים והפירסינג בישראל. לחצו על הקישור להיכנס לאתר: אינקמי

לכל שאלה או ייעוץ בנושא קעקועים, אתם מוזמנים לפנות לצוות אינקמי – מדברים קעקועים:
בוואצאפ: http://bit.ly/2ZeaFv1
או בטלפון: 072-3384028

אהבתם את הכתבה? שתפו!

כתבות נוספות

INKME VIP

הצטרפו עכשיו למועדון החברים של INKME ומדברים קעקועים

הטבות והפתעות מיוחדות לזמן מוגבל!

מעוניינים לעשות קעקוע?
מלאו את הטופס ונדאג שיחזרו אליכם בהקדם!
Maximum file size: 7 MB