למה אנשים מתקעקעים? יש לזה סיבה!

תמיד שאלתם את עצמכם, למה אנשים עושים קעקועים? מה הסיבה האמיתית לשיגעון ולהתמכרות של אוהבי הקעקועים. אז אספנו לכם את רוב הסיבות ללמה אנשים מתקעקעים.. קבלו…

אנשים עושים קעקועים מסיבות שונות, אשר משתנות מאדם לאדם. הנה כמה מהסיבות הנפוצות ביותר מדוע אנשים עושים קעקועים:

קעקועים כדרך לביטוי עצמי של אדם 

הסיבה העיקרית והכי אנושית להתקעקע, היא למעשה דרכו של אחד מאיתנו לבטא את עצמו. אנשים רבים עושים קעקועים כדרך לבטא את עצמם ולהפגין את האינדיבידואליות שלהם. קעקוע יכול

קעקוע עם משמעות

להיות דרך אישית ומשמעותית להנציח אירועים חשובים, אנשים או אמונות בחייו של אדם. קעקועים יכולים גם להוות דרך לבטא פילוסופיה או מערכת אמונות אישית שהעונד אותם רוצה לשאת לאורך כל חייו. זה יכול לכלול מילה, משפט, ציטוט, סמל או עיצוב המייצג רעיון או השקפת עולם מסוימת.

רצון לעשות קעקוע מתוך אהבה לאומנות, אסתטיקה וקישוט הגוף

אולי אחת מהסיבות השכיחות והכי פחות מורכבות ללמה אנשים אוהבים כל כך קעקועים ומה הסיבה להתקשט בהם לעיתים כל כך קרובות.
יש אנשים שעושים קעקועים פשוט כי הם אוהבים את איך שהקעקוע נראה. קעקועים הם יצירות אומנות יפות , והם יכולים להיות דרך לשפר, להדגיש או לקשט את המראה של האדם.
פשוט כי קעקועים הם יפים.

קעקועים כדרך הנצחה

עבור אנשים מסוימים, קעקוע יכול להיות דרך להנציח מישהו או משהו שיש לו משמעות רבה בחייהם. זה יכול לכלול אדם אהוב שנפטר, חיית מחמד אהובה, אדם משמעותי, או אפילו חוויה או רגע מסוים בזמן. קעקועים יכולים לשמש כזיכרון קבוע לאנשים או דברים חשובים אלה, ויכולים לספק תחושת נוחות או נחמה לאדם הנושא אותם. הם יכולים גם להיות דרך לזיכרון חי לכבוד וההשפעה שהייתה לאדם או לחוויה על חיי המתקעקע.

קעקועים בעלי משמעות תרבותית או רוחנית

קעקועים יכולים להיות היבט חשוב של תרבויות או דתות מסוימות, ויכולים לייצג אמונות או מסורות עמוקות. קעקועים יכולים להיות בעלי משמעות תרבותית או רוחנית משמעותית עבור יחידים או קהילות. משחר ההיסטוריה, תרבויות רבות ברחבי העולם, השתמשו בקעקועים כדרך לבטא את זהותם, האמונות והערכים שלהם. לדוגמה, בתרבות הפולינזית נעשה שימוש בקעקועים המכונים “טטאו” כדי לסמן מעמד חברתי, להגן מפני רוחות רעות ולספר את סיפורי חייו של האדם. בתרבות ההינדית, קעקועים של אלוהות או סמלים קדושים נחשבים לסוג של התמסרות ודרך להתחבר לאלוהים. בתרבויות קדומות, השתמשו בקעקועים כדי לציין את הקשר של האדם לארץ או לאבותיו. לדוגמה, אנשי האינואיט בקנדה ובאלסקה קעקעו באופן מסורתי את פניהם וידיהם בסמלים המייצגים את השושלת המשפחתית שלהם, כישורי הציד והחיבור לטבע.

קעקוע עם משמעות

עבור אנשים רבים, קעקוע בעל משמעות תרבותית או רוחנית יכול להיות דרך לכבד את המורשת שלהם או להתחבר לקהילה מסוימת. זו יכולה להיות גם דרך להשיב לעצמם מסורות תרבותיות שאבדו או הודחקו עם הזמן. חשוב לראות, קעקועים תרבותיים ורוחניים, מתוך כבוד והבנה של המשמעות שלהם, ולהימנע מביקורת וחוסר כבוד לתרבויות אחרות.

קעקועים מתוך לחץ חברתי או מרד

אנשים מסוימים עשויים לבחור לעשות קעקוע מתוך תחושה של לחץ חברתי או מרד. לדוגמה, הם עשויים להרגיש שקעקוע יעזור להם להשתלב בקבוצה חברתית או תת-תרבות מסוימת, או שזה יגרום להם להיראות מעניינים או אטרקטיביים יותר עבור אחרים. לחלופין, הם עשויים להרגיש שקעקוע היא דרך להתמרד נגד נורמות או ציפיות חברתיות.

אמנם אין שום דבר רע מטבעו בקעקוע מסיבות אלו, אך חשוב לשקול את ההשלכות הפוטנציאליות לטווח ארוך של החלטה כזו. קעקועים הם קבועים, ומה שעשוי להיראות כמו רעיון טוב ברגע מסוים, לא בהכרח משהו שתרגישו איתו בנוח או שתתגאו בו בהמשך החיים. חשוב לוודא שביצוע קעקוע הוא החלטה שמבוססת על הערכים והרצונות החופשיים האישיים שלכם, ולא על לחצים או ציפיות חיצוניים. הקדישו זמן לשקול היטב את המניעים והאפשרויות שלכם, ולבחור עיצוב ומיקום שתהיו מרוצים ממנו עד סוף חייכם. כדי שתהיו בטוחים שתקבלו החלטה שלא תצטער עליה.

קעקועים כדרך לריפוי או העצמה 

קעקועים יכולים לשמש גם כדרך לריפוי מטראומות מהעבר או לעזור לאדם להשיב לעצמו את הגוף והזהות לאחר שחווה אובדן או קושי.

אנשים מסוימים עשויים לבחור לעשות קעקוע מתוך רצון לריפוי או העצמה. קעקועים יכולים לשמש כדרך להשיב את גופו ולהביע את הכוח הפנימי והחוסן שלהם, במיוחד מול טראומה או מצוקה בעבר. לדוגמה, הלומי קרב, או אנשים עם פוסט טראומה עשויים לבחור לעשות קעקוע כדרך להחזיר את השליטה על גופם והנפש שלהם ולסמן את המסע שלהם לקראת ריפוי.
קעקועים יכולים לשמש גם כדרך לסמן אבן דרך משמעותית בחיים, כמו התגברות על התמכרות או מחלה, או השגת מטרה אישית. במקרים אלה, קעקוע יכול לשמש סמל להישג ותזכורת לחוזק ולהתמדה.

חשוב לגשת לקעקוע מסיבות אלו בזהירות ובהכוונה נכונה, לבחור עיצוב ומיקום בעלי משמעות אישית, המרגישים לכם נוחים ומעצימים.

כיסוי צלקת בקעקוע

כיסוי צלקות בגוף בקעקועים

אחת הסיבות האישיות ביותר לביצוע קעקוע, הוא הרצון לכסות צלקת על הגוף. אנשים עשויים לבחור לכסות את הצלקות שלהם בקעקועים מכמה סיבות. עבור חלקם, צלקות יכולות להוות תזכורת לטראומה בעבר או לחוויות שהם מעדיפים לשכוח, וקעקוע יכול לשמש כדרך להפוך את הצלקת למשהו יפה וחיובי. קעקועים יכולים גם לעזור להגביר את הביטחון העצמי ולגרום לאנשים להרגיש יותר בנוח בגוף שלהם, במיוחד אם יש להם צלקות בולטות במיוחד או ממוקמות באזור בולט.

במקרים מסוימים, אנשים עשויים לבחור גם לכסות את הצלקות שלהם בקעקועים כדרך לסמן אירוע חיים משמעותי או כצורה של ביטוי עצמי. לדוגמה, אדם שהתגבר על מחלה או פציעה עשוי לבחור לעשות קעקוע כדי להנציח את החלמתו, בעוד שאחרים עשויים פשוט ליהנות מההיבט האמנותי של קעקועים ולרצות להציג את הסגנון האישי שלהם.

חשוב לציין שלא כל צלקת אפשר לכסות בקעקוע. יש לבדוק את המיקום של הצלקת, גודלה וחומרתה, קעקוע עשוי שלא להיות אפשרי או לא לספק את התוצאה הרצויה. בנוסף, קעקועים מגיעים עם מערך סיכונים ושיקולים משלהם, לכן חשוב לחקור ביסודיות את התהליך ולבחור אמן קעקועים בעל מוניטין ומנוסה בכיסוי צלקות בקעקועים

לסיכום, חשוב לציין שהסיבות שבגללן אנשים עושים קעקועים הן מורכבות ואישיות, ויכולות להשתנות מאוד בהתאם לאדם.
אנו ממליצים לכם להתייעץ עם מומחי קהילת מדברים קעקועים בפייסבוק. לחצו על הקישור כדי לבקר בקבוצה: מדברים קעקועים
בנוסף, צוות האתר ממליץ לכם להתרשם ממכוני קעקועים מומלצים באתר אינקמי – פורטל הקעקועים והפירסינג בישראל. לחצו על הקישור להיכנס לאתר: אינקמי

לכל שאלה או ייעוץ בנושא קעקועים, אתם מוזמנים לפנות לצוות אינקמי – מדברים קעקועים:
בוואצאפ: http://bit.ly/2ZeaFv1
או בטלפון: 072-3384028

אהבתם את הכתבה? שתפו!

כתבות נוספות

INKME VIP

הצטרפו עכשיו למועדון החברים של INKME ומדברים קעקועים

הטבות והפתעות מיוחדות לזמן מוגבל!

מעוניינים לעשות קעקוע?
מלאו את הטופס ונדאג שיחזרו אליכם בהקדם!
Maximum file size: 7 MB